Tip: Ako jesť všetko a schudnúť na váhe

by spravca
0 comment

Ako jesť všetko a schudnúť na váhe? Otázka, ktorú si kladie množstvo z nás. Niektorí si myslia, že odpoveď prakticky neexistuje. Mnohí to skúšajú, pričom veľa ľudí si myslí, že, aby schudli z váhy, ktorú majú na váhu, ktorú chcú, musia vyslovene hladovať, prípadne odopierať si potraviny, ktoré majú naozaj radi. To je, s veľkým prepáčením, hlúposť.

Ak chcete efektívne a udržateľne chudnúť, ale radi si doprajete aj veci, ktoré majú od zdravých ďaleko, máme pre vás dobrú správu – dá sa to! Poďme sa spoločne pozrieť na to, ako sa búrajú mýty o získavaní vytúženej postavy.

Nie všetko je také, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Áno, keď máte diétu, v ktorej nejete, nadnesene povedané, takmer nič, tak schudnete pomerne rýchlo a schudnete dosť kilogramov, ale problémom je fakt, že keď diéta skončí a vy začnete normálne jesť, tak sa vám schudnuté kilogramy vráti a možno, že ešte priberiete. Ono, keď z ničoho nič prestanete jesť 90 percent potravín, ktorými ste sa stravovali doteraz, telo si bude myslieť, že ste v hladovke a prepne do režimu toho, aby ste v prvom rade prežili.

A potom síce chudnete na váhe, ale nechudnete z tuku, ktorého sa samozrejme chcete zbaviť, ale chudnete zo svalov, ktoré jednak potrebujete a jednak určite tvrdo pracujete na tom, aby ste ich mali čo najsilnejšie. Takýto princíp predsa nikto nechce, ale dogma medzi ľuďmi je tak silná, že prelomiť ju nie je jednoduché.

Ba priam niekedy sa to zdá až nereálne. My si ale nevymýšľame. Naozaj sa dá jesť všetko, čo chcete a dá sa schudnúť. Určite si hovoríte, že je nemožné dať si počas procesu chudnutia a dostávania sa do formy palacinky, hamburger, cheeseburger, čokoládu alebo cukríky. Ale ono sa to naozaj dá. Nejdeme vás ďalej napínať – kľúčom sú kalorické tabuľky. Jednoduché a prehľadné zapisovanie si toho, čo cez deň prijmete a čo vydáte. Nastavíte si koľko vážite, koľko meriate, koľko máte rokov, aké ste pohlavie a aký je váš cieľ, čo sa stravovania týka.

Nie nadarmo sa hovorí, že fit postava je zo 70 percent vybojovaná v kuchyni a iba z 30 percent nadobudná v posilňovni. Niečo na tom bude. Ono skutočne môžete jesť všetko, ale musíte sa korigovať, keď toho zjete viac, pridáte si fyzickej aktivity, keď toho máte málo, najete sa.

Vy totiž chcete schudnúť, vy nechcete hladovať. To spomíname už vyššie. Vidíme to aj v športe. Krásnym príkladom je Cristiano Ronaldo, na ktorého sa oplatia robiť futbalové predpovede, pretože dáva góly skoro v každom zápase. So svojím Juventusom Turín bude favoritom talianskej ligy aj v novom ročníku, pričom je na mieste si mylieť, že Ronaldo môže byť najlepším strelcom ligy.

On je prototypom toho, že strava vás môže dostať, kam len chcete. Sám sa síce vyhýba cukru, ale pozorne sleduje čo zje a akú energiu vydá. Nejesť a nič nerobiť totiž nie je také náročné, ale v konečnom dôsledku to pre telo ako také nedáva zmysel a môžete si škodiť.

Vy si teda môžete pokojne dať čokoládu, ak ju potom vybeháte. Alebo ak si ráno dáte palacinky, tak zistíte, že sa vám síce z dňového plánu poriadne ukrojilo, ale rozhodne to nie je tragédia. Len potom po zvyšok dňa musíte jesť striedmejšie. Ale je to vhodné nielen pre vaše telo, ale aj pre vašu hlavu, pretože nedržíte v mozgu zoznam vecí, ktoré si musíte zakazovať.

 

You may also like